תפקיד ההורים

April 1, 2017

 


יש קרירות באוויר, ראיתי נחליאלי, קבעתי עם ידיד שהבריז לי.... כל אלו סימנים, ויש שיראו אותם כסיבות טובות, להיכנס לדכדוך קל. מה אפשר להרוויח ממצב דכדוכי, זמן לעצמך, למחשבות, הרהורים ורחמים עצמיים. לנחם עצמך בשינה או באוכל או בכל דבר שמנחם אותך. 
 ומה ניתן יהיה להרוויח אם לא נפרש אירועים חיצוניים שמיים סגריריים, או התנהגות של הזולת, כסימנים למצב רוחנו. נוכל להרוויח מודעות!! באמצעות ניסיון להבין מה מתניע אותנו, מה מפעיל בתוכנו עצב, באופן עמוק. ומה בכוחנו לשנות, ומה נוכל לעשות?
ואין זה משנה מה קורה בחוץ, מומלץ לבחון מה קורה בפנים.

תחילת שנת הלימודים עבורי למעשה היא ראשית השנה, למה? כך התקבע אצלי ה-1/9. אלפי+ ילדים הולכים לביה"ס לגנים. חלקם שמחים, חלקם "סבירים" ואחרים "לא אוהבים". רובם, מסתדרים עם המערכת, עם הציפיות , עם הדרישות, עם החברים. חלקם, פחות, מתקשים קמעא בלימודים, מתוסכלים ומבטאים את התסכול בהתנהגות "פרועה". חלקם הקטן יחסית מפנימים את התסכול ומכווצים את נוכחותם. הקשיים בלימודים, מקבלים ביטוי לרוב, ביחסים עם החברים.
 תפקיד ההורים לזהות את הסימנים, לסייע לילדים, להכיל את התסכולים ולהתגבר על הקשיים. כאשר מעורבות בסיטואציה המורכבת גם ציפיות ההורים מהילד, המצב הופך להיות סופר מורכב. מאחלת לכולם שנה טובה ומוצלחת, עם תשומת לב וגישות ואהבה לילדים באשר הם.

חם.. חם.. חם..שני ילדים רבים, היא בוכה בכי מר, כי הוא נשך אותה "חזק" , אבל היא נשכה אותו "בכאילו". מכאן ניתן להבין שלא משנה עוצמת המכה, נשיכה, שריטה וכו' שאתה עושה לאחר, האחר יגיב באותה מטבע, בעוצמה משלו חזקה יותר בדרך כלל.נראה שענין זה רלבנטי לקונפליקט בין מבוגרים, בין עמים....כאשר אתה נוהג באלימות, אתה יכול לצפות שהצד השני יגיב באלימות שאינה פחותה ולרוב מוגברת.
 נחזור לעניין ילדים, כמה חשוב ללמד ולאמן אותם לדבר, לקיים דיאלוג ולנסות להגיע להבנות לפני ובמקום שמתחילים להרים ידיים בכאילו או באמת.

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

עקבו אחריי
  • Grey Facebook Icon
כיתבו לי ואחזור בהקדם
מושב גן שורק
israelazaks@gmail.com
  • Black Facebook Icon

הזכויות שמורות לישראלה זקס 2017©